Wielu sprzedawców wchodzących na rynek rumuński zastanawia się, jak zorganizować wysyłkę paczek do Rumunii oraz jakie są preferencje klientów w zakresie płatności za pobraniem w Rumunii. Choć Europa Zachodnia coraz mocniej przesuwa się w stronę e-płatności i cyfrowych portfeli, rumuńscy klienci… nadal wolą zapłacić gotówką, gdy paczka trafi w ich ręce.
Według danych zebranych przez Romania Express, aż 60% konsumentów wybierających doręczenie do domu korzysta z opcji pobrania (dane za cały 2024 rok). To jeden z najwyższych wskaźników w Europie. Dla klientów – wygoda. Dla sklepów – realne ryzyko.
Bo nie każda paczka zostaje odebrana. A nieodebrana przesyłka to nie tylko koszt zwrotu, ale często też utracona sprzedaż i brak możliwości odzyskania należności.
Rozwiązanie nie tkwi w rezygnacji z tej formy płatności (to wręcz zaszkodziłoby konwersji), ale w odpowiednio zaplanowanej komunikacji i logistyce. Oto trzy elementy, które robią różnicę:
Niepewność co do statusu paczki powoduje stres i rezygnację z odbioru. W Romania Express oferujemy pełne śledzenie przesyłek w Rumunii, dostępne już od momentu utworzenia zamówienia – z komunikatami w języku rumuńskim. Sklepy mogą wbudować tracking bezpośrednio w swoją komunikację, dzięki czemu odbiorca wie, gdzie znajduje się paczka, i kiedy może się jej spodziewać.
W Rumunii, podobnie jak w Polsce, nie każdy klient ma możliwość odebrać paczkę za pierwszym razem. Współpracując z lokalnymi kurierami, oferujemy elastyczne doręczenia i przekierowania – to kluczowy element logistyki e-commerce w Rumunii. To proste rozwiązanie, które często przesądza o sukcesie całej transakcji.
Zaufanie konsumentów buduje się poprzez dostosowanie sklepu do ich codziennych przyzwyczajeń – a płatność za pobraniem jest w Rumunii jednym z nich. W Romania Express wspieramy sklepy, które chcą działać lokalnie, oferując kompleksowe wsparcie w zakresie: