Sprawna i profesjonalna wysyłka paczek do Bułgarii

Kompleksowa obsługa przesyłek kurierskich do Bułgarii – koperty, paczki do 50 kg, płatności za pobraniem (COD) oraz pełny międzynarodowy tracking.

Jesteśmy oficjalnym partnerem eMAG

Wysyłamy do

Rumunia

Węgry

Bułgaria

Zobacz dlaczego warto sprzedawać na rynku bułgarskim

01

Dynamiczny wzrost rynku

Wartość rynku e-commerce B2C w Bułgarii przekroczy 2,34 mld euro w 2024 roku. To o 20% więcej niż rok wcześniej – tempo wzrostu jest wyższe niż średnia w Europie.

02

E-commerce z dużym potencjałem względem PKB

Udział e-commerce w bułgarskim PKB (tzw. e-GDP) wynosi 2,34%. To mniej niż w Rumunii (3,32%) czy Grecji (7,87%), co oznacza, że rynek ma jeszcze dużo przestrzeni do rozwoju

03

Rośnie baza aktywnych e-konsumentów

Już 50% internautów w wieku 16–74 lata kupuje online – to 2,4 mln osób. Największe nasycenie e-konsumentów odnotowano w regionie południowo-zachodnim (Sofia i okolice), gdzie zakupy online robi 57,4% mieszkańców.

04

Nisza dla produktów z wartością dodaną

Rośnie znaczenie zrównoważonej konsumpcji, drugiego obiegu, ekologii i DIY – dobry moment na wyróżnienie się ofertą.

05

Popularność zakupów mobilnych i płatności cyfrowych

56% użytkowników kupuje przez smartfony. Coraz większą rolę odgrywają e-portfele, takie jak Apple Pay i Google Pay. Trendem jest odchodzenie od płatności za pobraniem na rzecz wygodniejszych rozwiązań cyfrowych.

06

Silne zaangażowanie w social media

Z mediów społecznościowych korzysta 4,37 mln użytkowników – to 65% populacji. TikTok, Facebook, YouTube i Instagram mają silny zasięg reklamowy, co sprzyja skutecznym kampaniom e-commerce.

07

Wysoki poziom cyfryzacji społeczeństwa

87,1% populacji ma dostęp do internetu, a 64,9% korzysta z mediów społecznościowych.

08

Gotowość do zakupów transgranicznych

27% kupujących wybiera też sklepy z innych krajów UE – szansa dla zagranicznych marek.

Poznaj Bułgarię

Bułgaria – wschodzący lider e-commerce na Bałkanach

Bułgaria to jeden z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie Południowo-Wschodniej, który oferuje rosnące możliwości dla firm planujących ekspansję online. Wzrost wartości rynku B2C o 20% rocznie, wysoka penetracja internetu oraz postępująca digitalizacja na poziomie konsumentów i przedsiębiorstw sprawiają, że kraj ten wyróżnia się na tle regionu.

Korzyści wynikające z członkostwa w UE, niskie bariery wejścia oraz coraz lepiej rozwinięta infrastruktura płatnicza i logistyczna czynią z Bułgarii atrakcyjne miejsce do prowadzenia sprzedaży internetowej – zarówno dla lokalnych e-sklepów, jak i zagranicznych marek.

Dzięki rosnącej bazie e-konsumentów, konkurencyjnym kosztom operacyjnym i dużemu potencjałowi rozwoju względem PKB, Bułgaria staje się strategicznym rynkiem dla firm, które chcą budować obecność w Europie Środkowo-Wschodniej i na Bałkanach.

Ciekawostki

6,74 mln mieszkańców

77% ludności mieszka w miastach – urbanizacja sprzyja szybkiej logistyce, rozwojowi dostaw kurierskich i punktów odbioru.

44,8 lat – średnia wieku

To społeczeństwo dojrzałe, ale coraz aktywniejsze online – konsumenci oczekują wygody, prostoty i zaufanych metod płatności.

66% średniej UE – PKB per capita (PPS)

Siła nabywcza niższa niż w Polsce (79%), ale rosnąca. Klienci są wyczuleni na promocje, ale coraz częściej wybierają marki gwarantujące wygodę i szybkie zwroty.

20% – wzrost e-commerce w 2024 roku

Bułgaria to jeden z najszybciej rosnących rynków w regionie. Prognozy na kolejne lata zakładają utrzymanie tempa na poziomie 15–20% rocznie.

2,4 mln kupujących online

To 50% dorosłych internautów – najwięcej aktywnych kupujących mieszka w regionie południowo-zachodnim (Sofia i okolice).

795 USD – rocznie na e-zakupy

Bułgarzy kupują regularnie i z rozwagą – średnia wartość koszyka to aż 812 euro rocznie.

27% klientów kupuje z zagranicznych sklepów UE

Cross-border e-commerce ma się dobrze – klienci chętnie zamawiają z krajów Unii, jeśli mają zaufanie do płatności i dostawy.

6,3% udział e-commerce w sprzedaży detalicznej

Rynek online ma jeszcze spory potencjał – dla porównania: w Polsce to ponad 10%, a w Czechach ponad 13%.

87% internautów w wieku 16–74 lat

Baza użytkowników internetu jest solidna i stabilna – rosną oczekiwania co do jakości stron, UX i obsługi mobilnej.

4,37 mln użytkowników social mediów

65% populacji to aktywni użytkownicy – najpopularniejsze platformy to Facebook, TikTok i YouTube.

Czwartki i niedziele najaktywniejsze w konwersji

Analizy kampanii pokazują, że Bułgarzy najchętniej kupują pod koniec tygodnia – warto planować większy performance na te dni.

Największe wyzwania: lojalność i retencja

Firmy coraz mocniej skupiają się na klientach powracających – średni koszt pozyskania klienta rośnie, a konwersja zależy od szybkości, jakości i komunikacji.

81,5–82,0% współczynnik porzuconych koszyków

Złożone procesy zakupowe i brak zaufania do płatności to wciąż wyzwania – UX i lokalizacja mają realny wpływ na finalizację zamówienia (Polska - 75,0-75,5%).

Przesyłki kurierskie do Bułgarii

Płatność za pobraniem (COD) z rozliczeniem na konto w Polsce

Koperty, paczki do 50 kg oraz palety z COD – różnorodne formy przesyłek

Dostawa do domu lub do automatów paczkowych

Pełny tracking przesyłek od zamówienia do doręczenia

Profesjonalna logistyka zwrotów dopasowana do e-commerce

Autorski system IT do zarządzania przesyłkami

Unikalne know-how na temat rynku bułgarskiego

Czas dostawy: 72 godziny

Zobacz cennik

Sprawdź jak wysyłamy

Złożenie zamówienia

Kompletowanie i pakowanie przesyłki

Dostarczenie paczki do Romania Express lub odbiór od Sprzedawcy

Sortowanie na poszczególne kraje

Wysyłanie paczki z Polski

Sortowanie w kraju docelowym

Doręczenie przesyłki do klienta

Realizacja płatności za pobraniem (COD)

Obsługa zwrotów

Dowiedz się więcej o naszych przesyłkach

Najpopularniejsze branże w e-commerce

Poznaj nasze usługi

01

Odzież i obuwie

Największa kategoria w bułgrskim e-commerce – moda odpowiada za 317 mln USD rocznie.

02

Żywność

Zakupy spożywcze online rosną – kategoria generuje 274 mln USD rocznie.

03

Meble i dekoracje

Home & living to istotny segment – wartość kategorii to 151 mln USD rocznie.

04

Kosmetyki i pielęgnacja osobista

Stabilna sprzedaż produktów beauty – 106 mln USD rocznie.

05

Nośniki fizyczne (CD/DVD/gry)

Mimo spadków, kategoria warta jest 62,9 mln USD rocznie.

06

Napoje

Uzupełnienie koszyka spożywczego – segment wart 61,1 mln USD rocznie.

Poznaj bułgarskiego klienta

Jak kupują bułgarscy klienci?
Aspekty logistyczne i dostawy
Kalendarz marketingowy

Jak kupują bułgarscy klienci?

01

Preferowane formy płatności

02

Popularne metody dostawy

03

Motywacje zakupowe klientów

01

Preferowane formy płatności

Płatność przy odbiorze (Cash on Delivery) – 55,1%
Karta kredytowa / debetowa – 33,7%
Przelewy bankowe i płatności mobilne – 7,1%
Buy Now Pay Later (BNPL) – 4,1%

02

Popularne metody dostawy

Kurier – 71,4%
Punkt odbioru – 20,2%
Automat paczkowy – 8,4%

03

Motywacje zakupowe klientów

Darmowa dostawa – 54,4%
Łatwy proces zwrotu – 37,8%
Płatność przy odbiorze – 37,3%
Kupony i zniżki – 36,9%
Prosty proces płatności (checkout) – 33,4%
Punkty lojalnościowe – 28,4%
Dostawa następnego dnia – 25,2%
Opinie klientów – 21,0%

Aspekty logistyczne i dostawy

01

Lokalny adres zwrotu

02

Prosty zwrot = większa sprzedaż

03

Transgraniczny tracking

01

Lokalny adres zwrotu

Na platformach takich jak eMAG.bg konieczne jest zapewnienie krajowego adresu zwrotnego i wyraźne określenie zasad zwrotów już przy konfiguracji konta sprzedawcy.

02

Prosty zwrot = większa sprzedaż

Bułgarscy konsumenci są bardzo wrażliwi na warunki zwrotu – aż 37,8% wskazuje łatwy proces zwrotu jako kluczowy czynnik motywujący do zakupu online, co czyni go drugim najważniejszym elementem po darmowej dostawie.

03

Transgraniczny tracking

Pełne śledzenie przesyłki z Polski do Bułgarii zwiększa skuteczność doręczeń i ogranicza zwroty. W kraju, gdzie 71,4% paczek trafia do domu, a 55,1% klientów wybiera płatność przy odbiorze, brak jasnego trackingu w języku bułgarskim może prowadzić do nieodebranych przesyłek.

Kalendarz marketingowy

01

Black Friday… po bułgarsku!

02

Zakupowy szczyt przed Świętami

01

Black Friday… po bułgarsku!

W Bułgarii Black Friday również jest jednym z najważniejszych momentów w roku, ale – podobnie jak w Rumunii – terminy są ustalane indywidualnie przez największe platformy, głównie eMAG.bg i Fashion Days. Najczęściej główne kampanie startują w połowie listopada. Częścią strategii są też „Black Weeks” i cykle flash sale. Warto odpowiednio wcześniej zaplanować działania promocyjne, dostawy i kampanie paid media.

02

Zakupowy szczyt przed Świętami

Grudzień to najważniejszy okres sprzedaży po Black Friday. Szczyt przypada na 10–17 grudnia – klienci oczekują szybkiej dostawy, promocji i gotowych pomysłów na prezenty.

Wybrane marketplace w Bułgarii

Co mówią nasi klienci?

Firma świadcząca usługi na najwyższym poziomie. Cross-border do Rumunii, Bułgarii i na Węgry nie ma przed nimi żadnych tajemnic :)
Do tego profesjonalna, pomocna, a przy tym przemiła obsługa na każdym szczeblu - czego chcieć więcej?
Polecam z pełnym przekonaniem!

Mes Que

Dzięki Romania Express nasze towary docierają do Rumunii na czas i bez problemów. Profesjonalna obsługa i konkurencyjne ceny to dodatkowe atuty, które doceniam. Polecam tę firmę wszystkim, którzy cenią sobie spokój i bezpieczeństwo w transporcie.

Przemysław

Super, profesjonalna i niezwykle pomocna obsługa klienta! Bardzo polecam!

Marcin

Podczas ponad dwuletniej współpracy zawsze profesjonalnie, rzetelnie, kontaktowo. Świetny Partner w biznesie!

Krzysztof

Solidny partner, świetny kontakt. Sprawne dostarczanie do Rumunii. Polecam!

Edyta

Bardzo doświadczona, pomocna i profesjonalna ekipa. Wysłaliśmy z nimi kilkanaście tysięcy paczek i zawsze wszystko było dostarczone i załatwione sprawnie i szybko. Polecam!

Bartek

Jestem bardzo zadowolony z usług firmy Romania Express. Profesjonalna obsługa logistyczna, terminowe dostawy i konkurencyjne ceny. Zdecydowanie polecam wszystkim, którzy szukają solidnego partnera w obszarze logistyki na Rumunie!

Veery

Ocena doskonała! Przesyłki zawsze odbierane i dostarczane w deklarowanym czasie i w dobrym stanie. Przejrzysty cennik i wszelkie dopłaty niestandardowe zgodne z ustaleniami. Co jednak wysuwa się na pierwszy plan, to kontakt i obsługa na najwyższym poziomie. Zawsze pomocni, niezależnie od sprawy, można liczyć na wsparcie, nawet w sprawach zupełnie oderwanych, nie tylko tych ściśle związanych z zakresem obowiązków. Ocenę wystawiamy po ponad trzech latach współpracy, przy wysyłaniu paczek na rynek rumuński.

Svatava

Niezawodna firma! Podjęliśmy współpracę na wysyłki do Rumunii. Pracownicy zawsze chętni do pomocy nawet w sprawach, które przekraczają ich obowiązki. Polecam.

Klaudia

Paczki docierają na czas, bez uszkodzeń. Super ekipa, obsługa klienta na najwyższym poziomie, konkurencyjne ceny. Polecam.

Marcin

Gorąco polecam tego przewoźnika. Profesjonalizm połączony z przesympatyczną obsługą. Idealne rozwiązanie dla ecommerce. Przesyłki dostarczają błyskawicznie, większość dociera w ciągu 24h, a maksymalnie na trzeci dzień od wysłania.

Marcin

Rzetelny, sumienny, uczciwy partner. Serdecznie polecam współpracę!

napo gloves

FAQ

Współpraca z Romania Express
Przesyłki i logistyka
Przygotowanie i wysyłka przesyłek
Etykiety, integracje i systemy
Rozliczenia i płatności
Wymiary, waga i Easybox
Zwroty i fulfillment
Inne

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Skontaktuj się z nami

Czy muszę podpisać umowę, aby rozpocząć współpracę?

Tak, podpisanie umowy jest wymagane. Nie wiąże się to jednak z żadnymi opłatami stałymi, minimalnymi wolumenami ani okresem zobowiązania.

Czy obowiązują opłaty stałe lub minimalne wolumeny?

Nie. Rozliczamy się wyłącznie za zrealizowane przesyłki. Chętnie współpracujemy również z firmami dopiero rozpoczynającymi sprzedaż na nowych rynkach.

Jak długo trwa rozpoczęcie współpracy?

Wdrożenie możliwe jest nawet w ciągu jednego dnia.

Czy otrzymam wsparcie techniczne przy wdrożeniu?

Tak, zapewniamy pełne wsparcie na etapie integracji oraz w dalszej współpracy. Oferujemy instrukcje, pomoc w konfiguracji i bieżące wsparcie.

Jakie rynki obsługuje Romania Express?

Obecnie realizujemy przesyłki detaliczne do Rumunii, Bułgarii oraz na Węgry. W najbliższym czasie planujemy rozszerzenie działalności o kolejne rynki.

Jaki jest czas dostawy?

• Rumunia i Węgry – do 48h od przyjęcia przesyłki w naszej sortowni w Tychach.

• Bułgaria – do 3 dni roboczych.

Czy Romania Express zapewnia odbiór przesyłek z magazynu sprzedawcy?

Tak, w wybranych lokalizacjach i po indywidualnych ustaleniach. Skontaktuj się z naszym biurem.

Czy możliwe jest anulowanie przesyłki po jej nadaniu?

Tak, przesyłkę można anulować w systemie Romania Express. Zostanie ona zatrzymana w sortowni i zwrócona do nadawcy.

Ile prób doręczenia zapewnia Romania Express?

Dwie próby doręczenia. Klient otrzymuje powiadomienia oraz kontakt telefoniczny. Udostępniamy również pełny tracking przesyłki.

Jak wygląda proces, jeśli przesyłka nie zostanie doręczona?

Przesyłka wraca wówczas do naszego magazynu w Tychach, następnie umawiamy się z Państwem na odbiór / odesłanie.

Jak przygotować przesyłkę zbiorczą?

Przesyłki należy przygotować indywidualnie, każdą oznaczając etykietą końcową. Jeśli zamówień (czyli przesyłek końcowych) jest więcej, można je zapakować do jednego kartonu zbiorczego i nakleić na niego etykietę polskiego kuriera zaadresowaną do naszej sortowni w Tychach. Alternatywnie paczki mogą być połączone streczem lub umieszczone na palecie.

W przypadku pojedynczego zamówienia (lub gdy dana przesyłka musi być nadana osobno), należy nakleić dwie etykiety obok siebie: jedną polskiego kuriera oraz drugą – końcową (adresową dla klienta zagranicznego). Przesyłki można nadać dowolną firmą kurierską.

Wszystkie przesyłki po dotarciu do naszej sortowni są rejestrowane w systemie, do którego mają Państwo dostęp. Wyruszają w dalszą drogę tego samego dnia, w którym do nas dotarły.

Czy można łączyć przesyłki do różnych krajów w jednym zbiorczym kartonie?

Tak, nie ma przeciwwskazań.

Czy Romania Express ma wymagania dotyczące pakowania?

Nie, nie określamy specjalnych wymagań w tym zakresie.

Jakiego kuriera użyć do nadania przesyłki zbiorczej?

Dowolnego – wybór przewoźnika pozostaje po stronie nadawcy.

Czy Romania Express zapewnia etykiety końcowe?

Tak, zapewniamy etykiety końcowe zarówno dla zamówień sklepowych, jak i marketplace.

Czy Romania Express jest zintegrowana z eMAG?

Tak, posiadamy bezpośrednią integrację z platformą eMAG.

Czy Romania Express jest zintegrowana z Baselinkerem?

Tak, posiadamy bezpośrednią integrację z systemem Baselinker.

 

 

Czy zapewniacie tracking dla klientów końcowych?

Tak – oferujemy transgraniczny tracking od momentu wygenerowania etykiety. Link do śledzenia przesyłki można wygenerować w naszym systemie lub podejrzeć na stronie przewoźnika.

Czy wiadomości zawierają przewidywany przedział godzinowy doręczenia?

Przewoźnik wysyła email oraz pojawia się powiadomienie w aplikacji z przewidywanym czasem dostawy, dodatkowo, w przypadku dostawy do easyboxa klient dostaje informację, do kiedy przesyłkę można odebrać.

Czy klient może zmienić datę/godzinę doręczenia lub adres z poziomu powiadomień?

Nie, klient nie ma możliwości zmiany godziny. Adres dostawy lub przekierowanie do easyboxa można zrobić z poziomu aplikacji.

Czy klient otrzymuje przypomnienia o przesyłce?

Tak, są wysyłane 2 maile z przypomnieniem.

Czy mogę liczyć na pomoc przy wdrożeniu integracji?

Tak, jesteśmy w stałym kontakcie na etapie wdrożenia i w dalszej współpracy. Pomagamy przy integracji systemu, konfiguracji, pierwszych wysyłkach i wszelkich napotkanych trudnościach – zapewniamy jasne instrukcje i bieżące wsparcie.

Czy oferujecie panel klienta do zarządzania przesyłkami?

Tak, posiadamy autorski system wysyłkowy https://romaniaexpress.app/, do którego otrzymają Państwo dostęp. Ma m.in. funkcje tj: generowanie etykiet, śledzenie przesyłek, anulowanie zamówień, historia współpracy.

Czy istnieje możliwość automatycznego importu zamówień do systemu?

Tak, maksymalnie do 100 zamówień na raz.

Czy oferujecie masowe generowanie etykiet?

Tak, maksymalnie do 100 etykiet za jednym razem.

Czy system obsługuje zwroty i reklamacje z poziomu panelu?

W naszym systemie można zamówić zwroty. Obsługa reklamacji odbywa się drogą mailową.

Jak rozliczane są przesyłki pobraniowe (COD)?

Przelewy z tytułu COD wykonujemy raz w tygodniu lub raz w miesiącu. W przypadku eMAG płatności przekazywane są bezpośrednio przez platformę.

Czy potrzebuję konta w banku rumuńskim?

Nie ma takiego wymogu.

Jakie są maksymalne parametry przesyłki standardowej?

Parametry przesyłki standardowej (bez dodatkowych opłat za oversize) to:

  • suma długości najdłuższego boku oraz podwójnej długości pozostałych dwóch boków nie może przekroczyć 300 cm (najdłuższy bok + 2x drugi bok + 2x trzeci bok <= 300 cm). 
  • maksymalny wymiar najdłuższego boku: 205 cm.
  • waga rzeczywista <= 31,50 kg.

Jakie są parametry przesyłki ponadgabarytowej (oversize)?

• Maksymalna waga: do 50 kg
• Maksymalna długość: do 300 cm (RO, HU) / 220 cm (BG)

Czym jest waga wolumetryczna i jak ją obliczyć?

  1. Waga wolumetryczna, zwana też wagą gabarytową, to wielkość przestrzenna paczki, czyli ilość miejsca zajmowanego przez nią w stosunku do jej rzeczywistej masy. Wzór na obliczenie wagi wolumetrycznej: szerokość × długość × wysokość / 6000

Jakie są wymiary skrytek Easybox?

• Duża: 44,5 × 39 × 47 cm
• Średnia: 44,5 × 20 × 47 cm
• Mała: 44,5 × 10 × 47 cm
 Limit wagi: 20 kg

Ile czasu przesyłka czeka w Easyboxie od momentu umieszczenia w skrytce?

• Niedziela – czwartek: 36h
• Piątek: 72h
• Sobota: 48h

Czy Romania Express zapewnia lokalne adresy do zwrotów?

Tak, bez dodatkowych opłat.

Jak często organizowany jest transport zwrotów?

Paczki odbierane są na bieżąco, a transport zbiorczy do sortowni w Tychach organizujemy 2–3 razy w tygodniu.

Czy oferujecie fulfillment?

Tak, świadczymy usługę fulfillmentu na Śląsku.

Czym jest przesyłka DOX?

To przesyłka kopertowa zawierająca dokumenty. Przesyłka z produktem nie jest klasyfikowana jako DOX.

Jaki jest koszt obsługi przesyłki ponadgabarytowej?

Jest to dodatkowe 129 zł doliczane do ceny standardowej wysyłki.

Czy Romania Express oferuje wsparcie w prowadzeniu konta eMAG?

Tak, we współpracy z firmą partnerską.

Jak wygląda proces reklamacji?

Obsługa reklamacji odbywa się drogą mailową. Reklamacje zgodnie z naszym regulaminem są rozpatrywane do 30 dni od ich złożenia.